Strandwerkgroep

Algemene doelstelling.
Natuurstudie, educatie en het verzamelen van gegevens ten behoeve van de Stichting Anemoon.

Programma.
Elke 2 weken wordt het strand aan de noordkant van de Roompotsluizen, richting de slufter en de dam aan die kant geïnventariseerd.

Zomer en winteragenda.
Ook anderen dan de eigen werkgroepleden zijn welkom om deel te nemen aan lezingen, inventarisaties en excursies.

Enthousiast team knnv vrijwilligers.​
Enthousiast om de twee weken het strand op van Neeltje Jans.
Door weer en wind gaan de leden van SWG Neeltje Jans monitoren.
Na afloop van de ongeveer twee uur durende wandeling wordt de lijst van de vondsten gemaakt.
De lijst gaat naar het centrale punt van de stichting Anemoon.
De tijden dat het team te vinden is op het strand staan in het ’t Heelblaadje, op de site van Anemoon
Jullie zijn allen van harte welkom om eens mee te lopen en kennis te maken met het fascinerende onderwaterleven.

Smp: Strandaanspoelsel en monitoring project = strandexcursie.

Limp: Litoraal Inventarisatie en monitoring project = strekdam stenenkerenexcursie.
strandexcursie (smp), met als het zo uitkomt een stuk strekdam (limp).

Strandwerkgroep.
Alle wandelingen starten aan het eind van de Faalweg op het Noordzeestrand Neeltje Jans bij de Roompot sluizen .
Per keer duurt het ongeveer 2- 4 uur. Wij verzamelen onder het viaduct bij de roompotsluizen,
Het is handig om wanneer je van plan bent  te komen, contact op te nemen met Elly J. email: Contact tel. 06 29835816. Het zou namelijk om allerlei redenen kunnen dat het een keer niet door gaat. Zorg voor warme kleding en laarzen, voor de limp-excursie ook stevige handschoenen.
Als je later komt kan je ons vinden op het strand.

Eventuele wijzigingen in de agenda kunt u vinden op:  https://www.anemoon.org/Mijn-Anemoon/Activiteiten
Daarnaast wordt er meegewerkt aan de vloedlijnexcursies van diverse natuurorganisaties zoals o.m. Het Zeeuwse Landschap en Natuur-monumenten.

Voor alle activiteiten zie Agenda activiteiten

Agenda Strandwerkgroep 2022
Zie ook alle excursies van KNNV Afdeling Walcheren Strandwerkgroep Neeltje Jan

Verzamelen:

– Donderdag 28 maart 9.15 u

– Donderdag11 april9.55 u
– Vrijdag26 april9.40 u
– Vrijdag10 mei9.35 u
– Zaterdag25 mei9.15 u
– Zaterdag8 juni9.15 u
– Maandag24 juni9.40 u
– Maandag8 juli9.45 u
– Dinsdag23 juli9.25 u
– Dinsdag20 juni9.40 u

Eventuele wijzigingen in de agenda kunt u vinden op: https://www.anemoon.org/MijnAnemoon/Activiteiten

Elly Jacobusse, M 06 29835816,

Foto Hans E. ©. actinia equina.
Foto Petra S. ©. Met uitzicht op de mooie luchten boven de Oosterschelde.

Info: Elly J. email: Contact tel. 06 29835816.
Zie ook: Stichting ANEMOON

Overig.
Afspraak KNNV afd. Walcheren: Het bestuur heeft de afspraak gemaakt met de afdeling Walcheren om over en weer de gezamenlijke activiteiten in het verenigingsblad te vermelden. Voor meer informatie over deze en andere activiteiten: walcheren.knnv.nl